Afis articol

Noutăți Drift

Cum a ajuns driftul din România de la teribilism la un fenomen profesionist cu audienţe impresionante

Cum a ajuns driftul din România de la teribilism la un fenomen profesionist cu audienţe impresionante

Dintr-un spectacol ilegal al parcărilor, driftul a reuşit să schimbe total percepţia publicului în ultimii cinci ani, devenind un adevărat profesionist, care atrage mii de spectatori, indiferent de locul de desfăşurare al etapelor din campionatul naţional. Conform cifrelor oficiale, aproape 70.000 de spectatori au asistat în 2017 la cele 9 evenimente puse în scenă de Romanian Drift Community. O utopie în 2014, atunci când cele mai importante evenimente aveau loc în târgul auto din Capitală.

Recordul a fost deţinut de Drift Games, un soi de eveniment demonstrativ, care a avut loc la Constanţa, cu un parteneriat cu autorităţile locale pentru promovarea turismului pe litoral, şi a strâns aproape 20.000 de fani în zona Portului. Article Image

Chiar şi la rundele pe traseu montan, pe Transalpina şi TransRarău, au strâns în total aproximativ 15.000 de spectatori. Piloţi nu doar din România, dar şi din Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Polonia, Ucraina şi Serbia sunt mereu prezenţi la rundele organizate în ţara noastră, transformând-o într-un pol de putere în domeniu.

"A fost un efort comun, al nostru şi al piloţilor, pentru a schimba imaginea negativă a driftului. Împreună, am reuşit să demonstrăm că putem transforma această disciplină sportivă într-un sport profesionist, atrăgător pentru parteneri", povesteşte Andrei Balica, preşedintele Romanian Drift Community, în exclusivitate, pentru ProSport.

De altfel, în acest moment, driftul este un sport de sine stătător, această probă fiind recunoscută începând cu sezonul 2016 de Federaţia Română de Automobilism Sportiv, forul care tutelează sportul cu motor din România. Mai mult, de anul trecut, Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) a investit în promovarea acestui sport, organizând un Japonia un eveniment major. Article Image

Driftul a reuşit de anul acesta să aibă parte şi de primele transmisiuni în direct pe televiziune. Etapele campionatului pot fi urmărite simultan, în direct, pe Telekom Sport şi Naşul TV. "Încă din momentul în care am pus bazele proiectului, televiziunea era un ţel, iar faptul că am reuşit să ajungem aici, este un pas important. Mai avem de muncit la partea de producţie, dar cred că suntem pe drumul cel bun şi vom reuşi să demonstrăm că este cea mai spectaculoasă disciplină a motorsportului", a adăugat Balica.

Dacă până anii trecuţi, majoritatea etapelor aveau loc în parcări, acum driftul este împărţit pe mai multe zone de concurs. Dacă primele două etape de anul acesta au avut loc pe circuite, următoarele două s-au desfăşurat pe traseu montan, pe două dintre cele mai spectaculoase şosele ale României, Transalpina şi TransRarău, iar ultimele două vor avea loc pe circuit stradal. Au fost alese oraşele Rovinari şi Baia Mare.

"Driftul are şi rol educativ, nu doar de a oferi un spectacol pasionaţilor de sporturi cu motor. Ne dorim să atragem tot mai mulţi piloţi către fenomen, să educăm tot mai mulţi şoferi care încearcă să îşi etaleze calităţile în parcări sau sensuri giratorii. Să îi aducem către zona legală", mai spune reprezentantul driftului românesc. Article Image

În acest sens, a fost lansat şi proiectul RoDrift Academy, destinat educării publicului larg, dar şi pentru crearea a noi piloţi pentru campionatul naţional. De la puşti de 14 ani, la corporatişti sau doamne şi domnişoare, au fost nenumărate exemple care au ales driftul ca formă de relaxare sau pentru a face o carieră în domeniu.